登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

李皖的博客

倾听。入戏。吹牛皮。扯椰子。

 
 
 

日志

 
 
关于我
李皖  

职业报人, 业余写作。著有《回到歌唱》《听者有心》《民谣流域》《倾听就是歌唱》《我听到了幸福》《五年顺流而下》《人间、地狱和天堂之歌》《多少次散场,忘记了忧伤——六十年三地歌》《暗处低吟》《亮处说话》《娱死记》《锦瑟无端》等书。在《读书》杂志开有专栏。曾任华语音乐传媒大奖第二、三、四届评审团主席。另编纂有万里茶道著作《重走中俄万里茶道》《俄罗斯的中国茶时代》。商业用途转载, 须先征得同意。非商业用途自便, 惟请注明作者和原文链接。我的邮箱: lwan艾特vip.sohu.com

一日一迪伦268:需要个女人  

2018-03-13 00:02:02|  分类: 诗歌 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
一日一迪伦268:需要个女人 - 李皖 - 李皖的博客
 

Need a Woman


It's been raining in the trenches all day long, dripping down to my clothes
My patience is wearing thin, got a fire inside my nose
Searching for the truth the way God designed it
The truth is I might drown before I find it

Well I need a woman, yes I do
Need a woman, yes I do
Someone who can see me as I am
Somebody who just don't give a damn
And I want you to be that woman every night
Be that woman

I've had my eyes on you baby for about five long years
You probably don't know me at all, but I have seen your laughter and tears
Now you don't frighten me, my heart is jumping
And you look like it wouldn't hurt you none to have a man
who could give ya something

Well I need a woman, oh don't I
Need a woman, bring it home safe at last
Seen you turn the corner, seen your boot heels spark
Seen you in the daylight, and watched you in the dark
And I want you to be that woman, all right
Be that woman every night

Well, if you believe in something long enough you just naturally
come to think it's true
There ain't no wall you can't cross over, ain't no fire you can't walk through
Well, believing is all right, just don't let the wrong people know what it's all about
They might put the evil eye on you, use their hidden powers to try to turn you out

Well I need a woman, just to be my queen
Need a woman, know what I mean?



需要个女人

[美]鲍勃·迪伦
李皖 译
郝佳 校


沟里终日在下雨,雨水滴进了衣服
我的耐性逐渐失去,鼻子里有团火
我寻找着真理,方式乃上帝设计
真理就是还没找到它,我可能已经被淹死

哦我需要个女人,是的我要
需要个女人,是的我要
一个能看懂我的人
一个不在乎的人
而我要你就是那个女人每一夜
做那个女人

我一直在盯着你宝贝,已经差不多五年
你可能压根儿不认识我,但是我见过你的笑和泪水
好啦别吓唬我,我的心在乱跳
看来有个能给你什么的人,不会对你有啥害处

哦我需要个女人,啊不是吗
需要个女人,让家里最终平平安安
看见你转过拐角,看见你靴跟的闪光
看见你在日光中,注视你在黑暗中
而我要你就是那个女人,就这样
做那个女人,每夜每夜

哦,假如你信一件事信得够久,你自然就会当真
没有什么墙你跨不过去,没有什么火你穿不过去
哦,相信没错儿,只是别让不对的人知道它的内容
他们会以恶眼看你,用他们的隐藏力量将你驱逐

哦我需要个女人,让她做我的女王
需要个女人,明白我意思吧?


(本博客对书中译文略有修改:
需要个女人,原译文为“需要一个女人”)


出自专辑《来一针爱》附加歌词
猜想应创作于1981年
《鲍勃·迪伦诗歌集/帝国滑稽剧1980-1985》
广西师范大学出版社
2017年6月第1版
  评论这张
 
阅读(882)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018