登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

李皖的博客

倾听。入戏。吹牛皮。扯椰子。

 
 
 

日志

 
 
关于我
李皖  

职业报人, 业余写作。著有《回到歌唱》《听者有心》《民谣流域》《倾听就是歌唱》《我听到了幸福》《五年顺流而下》《人间、地狱和天堂之歌》《多少次散场,忘记了忧伤——六十年三地歌》《暗处低吟》《亮处说话》《娱死记》《锦瑟无端》等书。在《读书》杂志开有专栏。曾任华语音乐传媒大奖第二、三、四届评审团主席。另编纂有万里茶道著作《重走中俄万里茶道》《俄罗斯的中国茶时代》。商业用途转载, 须先征得同意。非商业用途自便, 惟请注明作者和原文链接。我的邮箱: lwan艾特vip.sohu.com

一日一迪伦307:多数时候  

2018-04-21 08:19:14|  分类: 诗歌 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
一日一迪伦307:多数时候 - 李皖 - 李皖的博客
 

Most of the Time


Most of the time
I’m clear focused all around
Most of the time
I can keep both feet on the ground
I can follow the path, I can read the signs
Stay right with it when the road unwinds
I can handle whatever I stumble upon
I don’t even notice she’s gone
Most of the time

Most of the time
It’s well understood
Most of the time
I wouldn’t change it if I could
I can make it all match up, I can hold my own
I can deal with the situation right down to the bone
I can survive, I can endure
And I don’t even think about her
Most of the time

Most of the time
My head is on straight
Most of the time
I’m strong enough not to hate
I don’t build up illusion ’til it makes me sick
I ain’t afraid of confusion no matter how thick
I can smile in the face of mankind
Don’t even remember what her lips felt like on mine
Most of the time

Most of the time
She ain’t even in my mind
I wouldn’t know her if I saw her
She’s that far behind
Most of the time
I can’t even be sure
If she was ever with me
Or if I was with her

Most of the time
I’m halfway content
Most of the time
I know exactly where it went
I don’t cheat on myself, I don’t run and hide
Hide from the feelings that are buried inside
I don’t compromise and I don’t pretend
I don’t even care if I ever see her again
Most of the time



多数时候

[美]鲍勃·迪伦
李皖 译


多数时候
我可以全神贯注
多数时候
我能做到脚踏实地
我会循路而行,辨清路牌标示
当道路畅达,我便也保持正确
不管遭遇什么我都能应付自如
甚至没注意到她已离去
多数时候

多数时候
事情显而易见
多数时候
即便可以改变我也不改变
我能让事事妥贴,能守住自我
能直入核心解决问题
我能绝处逢生,能隐忍
而甚至都没想起她
多数时候

多数时候
我头脑清醒
多数时候
我足够强大不致怨恨
不生幻想直到这让我恶心
不惧困惑不管它有多严重
我对人面带微笑
甚至记不起她的唇在我唇上的感觉
多数时候

多数时候
甚至她不在我心间
就算见了她也不相识
她已是那么遥远
多数时候
我甚至不能确定
是否她跟我有过一段
或我跟她有过一段

多数时候
我过得马马虎虎
多数时候
我完全明白正去往何处
我不自欺,不逃避
不隐藏埋在内心的情感
我不妥协也不假装
甚至不在意是否和她再相见
多数时候


出自专辑《哦,仁慈》
发行于1989年

  评论这张
 
阅读(804)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018