登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

李皖的博客

倾听。入戏。吹牛皮。扯椰子。

 
 
 

日志

 
 
关于我
李皖  

职业报人, 业余写作。著有《回到歌唱》《听者有心》《民谣流域》《倾听就是歌唱》《我听到了幸福》《五年顺流而下》《人间、地狱和天堂之歌》《多少次散场,忘记了忧伤——六十年三地歌》《暗处低吟》《亮处说话》《娱死记》《锦瑟无端》等书。在《读书》杂志开有专栏。曾任华语音乐传媒大奖第二、三、四届评审团主席。另编纂有万里茶道著作《重走中俄万里茶道》《俄罗斯的中国茶时代》。商业用途转载, 须先征得同意。非商业用途自便, 惟请注明作者和原文链接。我的邮箱: lwan艾特vip.sohu.com

一日一迪伦310:你想要的是什么?  

2018-04-24 01:03:29|  分类: 诗歌 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
一日一迪伦310:你想要的是什么? - 李皖 - 李皖的博客
 


What Was It You Wanted?


What was it you wanted?
Tell me again so I’ll know
What’s happening in there
What’s going on in your show
What was it you wanted
Could you say it again?
I’ll be back in a minute
You can get it together by then

What was it you wanted
You can tell me, I’m back
We can start it all over
Get it back on the track
You got my attention
Go ahead, speak
What was it you wanted
When you were kissing my cheek?

Was there somebody looking
When you give me that kiss
Someone there in the shadows
Someone that I might have missed?
Is there something you needed
Something I don’t understand
What was it you wanted
Do I have it here in my hand?

Whatever you wanted
Slipped out of my mind
Would you remind me again
If you’d be so kind
Has the record been breaking
Did the needle just skip
Is there somebody waiting
Was there a slip of the lip?

What was it you wanted
I ain’t keeping score
Are you the same person
That was here before?
Is it something important?
Maybe not
What was it you wanted?
Tell me again I forgot

Whatever you wanted
What could it be
Did somebody tell you
That you could get it from me
Is it something that comes natural
Is it easy to say
Why do you want it
Who are you anyway?

Is the scenery changing
Am I getting it wrong
Is the whole thing going backwards
Are they playing our song?
Where were you when it started
Do you want it for free
What was it you wanted
Are you talking to me?



你想要的是什么?

[美]鲍勃·迪伦
李皖 译


你想要的是什么?
再说一遍让我明白
那地方出了什么事
你演出中出了什么事
你想要的是什么
能不能再说一次?
我过一会儿就回来
到时你可以一起说

你想要的是什么?
讲给我听,我回来了
咱从头开始
回到正题
你让我注意到了你
说下去,继续
你想要的是什么
当你吻我脸颊时?

有人在看吗
你给我那个吻时
某个在暗处的人
某个我可能没注意的人?
有你要的东西吗
某种我不理解的东西
你想要的是什么
我手里头有吗?

无论你想要的是什么
都已从我的脑中滑过
你能再提醒我一下吗
如果你足够体贴
是唱片坏了吗
刚才跳针了吗
有什么人正在等吗
有什么说漏嘴了吗?

你想要的是什么?
我不再有头绪
你和之前这儿的
是同一个人吗?
那事情很重要吗?
也许不重要
你想要的是什么?
再说一遍吧,我忘记了

无论你想要的是什么
那会是什么
有人告诉你
你能从我这里得到吗
那理所当然吗
那说来轻巧吗
你为什么想要它
你究竟是谁?

布景在变换吗
是我误会了吗
整件事都在倒退吗
他们在放我们的歌吗?
开始的时候你在哪儿?
你是要免费得到吗
你想要的是什么?
你是在和我说话吗?


出自专辑《哦,仁慈》
发行于1989年
  评论这张
 
阅读(762)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018