登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

李皖的博客

倾听。入戏。吹牛皮。扯椰子。

 
 
 

日志

 
 
关于我
李皖  

职业报人, 业余写作。著有《回到歌唱》《听者有心》《民谣流域》《倾听就是歌唱》《我听到了幸福》《五年顺流而下》《人间、地狱和天堂之歌》《多少次散场,忘记了忧伤——六十年三地歌》《暗处低吟》《亮处说话》《娱死记》《锦瑟无端》等书。在《读书》杂志开有专栏。曾任华语音乐传媒大奖第二、三、四届评审团主席。另编纂有万里茶道著作《重走中俄万里茶道》《俄罗斯的中国茶时代》。商业用途转载, 须先征得同意。非商业用途自便, 惟请注明作者和原文链接。我的邮箱: lwan艾特vip.sohu.com

一日一迪伦329:直到我爱上了你  

2018-05-13 03:16:58|  分类: 诗歌 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |
一日一迪伦329:直到我爱上了你 - 李皖 - 李皖的博客
 

’Til I Fell in Love with You


Well, my nerves are exploding and my body’s tense
I feel like the whole world got me pinned up against the fence
I’ve been hit too hard, I’ve seen too much
Nothing can heal me now, but your touch
I don’t know what I’m gonna do
I was all right ’til I fell in love with you

Well, my house is on fire, burning to the sky
I thought it would rain but the clouds passed by
Now I feel like I’m coming to the end of my way
But I know God is my shield and he won’t lead me astray
Still I don’t know what I’m gonna do
I was all right ’til I fell in love with you

Boys in the street beginning to play
Girls like birds flying away
When I’m gone you will remember my name
I’m gonna win my way to wealth and fame
I don’t know what I’m gonna do
I was all right ’til I fell in love with you

Junk is piling up, taking up space
My eyes feel like they’re falling off my face
Sweat falling down, I’m staring at the floor
I’m thinking about that girl who won’t be back no more
I don’t know what I’m gonna do
I was all right ’til I fell in love with you

Well, I’m tired of talking, I’m tired of trying to explain
My attempts to please you were all in vain
Tomorrow night before the sun goes down
If I’m still among the living, I’ll be Dixie bound
I just don’t know what I’m gonna do
I was all right ’til I fell in love with you



直到我爱上了你

[美]鲍勃·迪伦
李皖 译


哦,神经爆炸身体紧绷
感觉整个世界将我钉在了篱笆上
我受的打击太狠,见识了太多
再没什么能将我治愈,除了你的抚摸
我不知道该去干什么
一直都还行直到我爱上了你

哦,我的房子着火了,火焰冲向天空
我以为会下雨但云朵只是路过
感觉路像是到了头
但我明白上帝保佑他不会引我上歧途
还是不知道该去干什么
一直都还行直到我爱上了你

街头的小子们开始玩乐
姑娘们像鸟儿一样飞去
等我走了你会记住我名字
我将赢得财富和名誉
我不知道该去干什么
一直都还行直到我爱上了你

旧物越堆越高,将空间占据
感觉眼睛就要从脸上掉下来
汗水滴落,我瞪着地板
想着那不会再回来的姑娘
我不知道该去干什么
一直都还行直到我爱上了你

哦,我厌倦了说话,厌倦了解释
取悦你的努力全部白费
明天晚上太阳下山之前
假如我尚在人间,我要到南方去
我只是不知道该去干什么
一直都还行直到我爱上了你


出自专辑《被遗忘的时光》
发行于1997年
  评论这张
 
阅读(961)| 评论(0)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018